13 Kasım 2013 Çarşamba

Balerinleri, çıplak kadınları ve at yarışlarını konu alan yapıtlarıyla tanınmış Fransız ressam...




Edgar Degas (19 Temmuz 1834 – 27 Eylül 1917),
Hilaire Germain Edgar Degas.
Fransız ressam, heykeltıraş ve çizer. 
Balerinleri, çıplak kadınları ve at yarışlarını konu alan yapıtlarıyla tanınmış Fransız ressam

İzlenimcilik akımının kurucularından biri kabul edilse de ressam bu terimi reddedip gerçekçi olarak tanınmayı tercih ettiğini açıklamıştır. Tekniği başarılı bir ressam olan Degas, daha çok dans temalı resimleri ile tanındı. Çalışmalarının yarısından fazlası dansçılarla ilgiliydi. Bu çalışmaları aynı zamanda onun hareketin betimlemesindeki ustalığını gösteriyordu. Dans kadar at yarışları ve çıplak kadınlar çizmekte de başarılıydı. Portreleri de sanat tarihinin en başarılarından kabul edilir.

Degas, kariyerinin başlarında tarihi temalar işleyen bir ressam olmayı istedi. Bu sebeple titiz bir akademik eğitim aldı ve klasik sanat üzerine çalıştı. Otuzlarının başlarına geldiğinde kararını değiştirdi. Böylece çağdaş konuları geleneksel metodlarla resmeden, modern yaşamın klasik ressamı haline geldi. 

Edgar Degas "etiketiyle kendini barışık olması için asla görünüyor Empresyonist , "kendisini" aramak için tercihRealist "ya da" bağımsız. " Yine de, o grubun kurucularından biri olan sergi bir organizatör, ve en önemli temel üyelerinden biri oldu. İzlenimciler gibi o modern yaşamın akışında kısacık anları yakalamak için çalıştı, ama o resim çok az ilgi gösterdi açık havada manzara , tiyatro sahneleri ve onun rakamlar hatlarını açıklamak için kullanılan yapay ışık ile aydınlatılmış kafe lehine, onun bağlı kalarak Akademik eğitim



Degas 1834 zengin bir bankacılık ailenin kalem doğdu ve Paris'te Lycée Louis-le-Grand, Latince Yunanca, ve eski tarih de dahil olmak üzere klasikleri, eğitim gördü. Babası oğlunun sanatsal hediyeler erken tanınır ve Paris müzelere sık sık onu alarak çizim onun çabaları teşvik etti.Degas Louvre İtalyan Rönesans resimleri kopyalamaya başladı ve hattı ve teknik ressamlığı ve önem üzerindeki ısrarı üzerine vurgu ile, geleneksel akademik tarzda öğretilen Louis Lamothe, bir stüdyoda eğitim. Degas da resim ve kuvvetle etkilenmiştir freskler o geç 1850'lerde İtalya'ya birkaç uzun geziler sırasında gördüm; onun dizüstü birçok eskiz ve çizimleri yapılmıştır. Degas klasik eğitim kanıtı onun nispeten statik, görülebilir friz- Erken resim gibi, Genç Spartans Egzersiz onun yirmili hala iken yapılır; (National Gallery, Londra yaklaşık 1860),. Ancak başlık ve arka planda rakamlar bazı klasik perdelik önerisi rağmen, biraz Eski Yunan'da bu resim konusu yerleştirir yoktur. Gerçekten de, bu genç kızların kalkık burun ve "olgunlaşmamış organları olduğu dikkat edilmiştir Montmartretürleri, "Degas kariyeri boyunca sık sık boyalı dansçıların öncüleri. 1.865 sonra, Salon boyama onun tarih kabul zaman Orléans şehrinin talihsizlikler (Musée d'Orsay, Paris), Degas modern yaşamın sahneleri onun dikkatini odaklama, yine Akademik konular boya vermedi. O kafe-konser şarkıcı ve, yaklaşık 1870'ten sonra, at yarışı gibi kentsel boş zaman sahneleri resim yapmaya başladı ve bale dansçıları . konu Degas seçimi onun modern bir yaklaşım yansıtır. O bale dansçıları, çamaşırcılar, şapkacılarını (sahneleri tercih Milliner en azından , 1882 29.100.38 , ve Paris düşük yaşam sakinleri).Bale dansçıları olan ilgisi 1870'lerde yoğunlaşan, ve sonunda o konuda yaklaşık 1500 eser. Bu geleneksel portreler, ama çarpılmış duruş ve beklenmedik bakış noktaları aracılığıyla dansçıların fiziksel ve disiplin keşfetmek, insan vücudunun hareketini ele çalışmalar değildir. Yılında Onun Terlik ayarlanması Dancer (1.873, 29.100.941 ), rakam ayakları ve resmin altındaki başını hem de dik bir açıdan bakıldığında deşifre, zor poz en, henüz dansçının esneklik duygusu taşır. Degas sanat geleneği ve dış etkilere emilir ve yenilikçi yollarla onları yeniden yorumlandı. 1854 yılında Japonya ile ticaret açılmasını takiben, Degas dahil olmak üzere birçok Fransız sanatçı, giderek etkilenmişti Japon baskılar . Çağdaşları genellikle ile resim aşılanmış ise ancak Doğu görüntüleri , Degas özellikle kırpma onun kullanımı bu baskılar kendi yaratıcı kompozisyonlar ve bakış açıları, soyutlanmış ve asimetri. Degas da nasıl on altıncı yüzyıl gözlemlemişti İtalyan Manneristler benzer bazen bir rakam parçası keserek, konularına çerçeveli. Örneğin, Çiçek bir Vazo yanında Oturan Bir Kadın (1.865, 29.100.128 ), bu rakam sağ alt köşesinde zar zor görünür sol eliyle bir parçası olan, resmin sağ kenarında kesilir. Onun bastırılmış kıyafetleri yılında merkezi çiçek düzenleme oluşturan renk cümbüşü neredeyse tesadüfi görünüyor. Olağandışı bakış noktaları ve asimetrik çerçeveleme özellikle de birçok resim ve, Degas çalışmaları boyunca tutarlı bir tema vardır pastel bir zaman, bale dansçıları Bar'da Pratiği Dansçılar ; (187729.100.34 kadar on yıllar boyunca,) , Dansçılar Pembe ve Yeşil (1890 yaklaşık, 29.100.42 ), ve ötesinde. Hatta gibi portre bir daha geleneksel iş Kızları, Elena ve Camilla ile Duchessa di Montejasi l (1876 yaklaşık, Güzel Sanatlar, Boston Müzesi), o kompozisyon dengesini bozarak daha modern bir etki sağlar. Degas canlı vardı, dahil olmak üzere medya geniş bir yelpazede, bilimsel ilgi oyma , tek tip ve fotoğraf . 1880 öncesi, o genellikle onun tamamladı işleri (için yağlar kullanılır 2008,277 ön çalışmalar ve kalem ya da pastel yapılan skeçler dayanmaktadır),. Fakat 1875 'sonra, hatta gibi bitmiş işleri,, daha sık pastel kullanmaya başladı Menkul Kıymetler Borsası'nda Portreler ; l (18761991.277.1 o canlandıran üst şapkalı beyler karakteristik duruş ve kıyafetleri ince bir kavrayışa görüntüler,) . 1885, En önemli eserlerinin çoğu pastel yapılmıştır. O 1886 yılında son Empresyonist sergi, nü, pastel işlenen tüm bir paketi teslim, bunlar arasında yer aldı bir Sığ Tub Kadın Banyo (; 1.885 29.100.41 ). Bu pastel rakamlar bu işin olduğu gibi, kendi biçimsiz pozlar için eleştirilmişti, hangi rakam bir küvet beceriksizce ağız kavgası, henüz dik perspektif iş sağlam, heykel denge sağlar. Degas teknikleri bir dizi deneyler, kesiliyor Islak kuru pastel zıt, ve rakamlar hatlarını yumuşatmak için guaj ve suluboya kullanarak tarama ile yüzey dokuları,. Yılında Yarış Atları (1885-1888; 1999.288.3 ) Degas en sevdiği temaları bir başka gösteriyor, tarama ve kullanımı çim sallanan duygusu verir. An yakınlık ön planda at ve arka planda güçlü at kalmadığı, açılı yaklaşımın kaldırdı bacak yakalanır. Green Singer (yaklaşık 1.884, 61.101.7) için pastel Degas en kullanımını gösterir altında ve şarkıcı arkasındaki perdeli zemin önermek kaba tarama onun kullanımı onun nesneyi aydınlatan sahne ışıkları ve parlama etkisini elde. geç 1880 olarak, Degas en görme belki bir yaralanma sonucu, başarısız başlamıştı onun sırasında acı 1870-1871 ve Fransa-Prusya Savaşı sırasında Paris savunmak hizmet. Bu saatten sonra o giderek dönerek, neredeyse sadece dansçılar ve nü odaklı heykel onun görme zayıflamış olarak. Daha sonraki yıllarda, o öz-bilinç olmadan tamamen, kadın banyo gösteren ve ısrarla ortaya ile değil esas endişeliydi. O tasvir gibi görünen kısacık bakışlar rağmen, neredeyse heykel onun rakamlar bir sağlamlık elde.sonraki hayatta, Degas asık suratlı, münzevi oldu, ve muhtemelen onun artan körlük bir sonucu olarak, depresyon nöbetleri verilen. Onun tek tip Peyzaj (1890-1892, 1972,636 ), bu döneme alışılmadık bir çalışma, renk ve ortaya olabilir çizgi özgürlüğünün bir yaratıcı ve etkileyici kullanımını gösterir, şekil, açık bir sahne sunan Degas beklenmedik bir örneğidir en azından kısmen, onun bozulan vizyonu uyum için verdiği mücadele sonucunda. Degas o fazla yirmi yıldır emek vardı hangi Montmartre'deki stüdyo terk etmek zorunda kaldı 1912 gibi geç çalışmaya devam etti. O seksen üç yaşına, 1917 yılında beş yıl sonra öldü. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benzer Bulmaca ve Cevapları